Overfør deltagerbetalingerne fra NemTilmeld til din egen bankkonto

Når et arrangement er overstået, er det nemt og hurtigt at udbetale omsætningen til en konto efter dit eget valg. Som udgangspunkt bliver omsætningen frigivet 3 døgn efter arrangementets starttidspunkt. Denne karensperiode skal sikre deltagere mod potentielt svindel.

Bemærk: Har du brug for at udbetale deltagerbetalinger, før arrangementet er overstået, kan vi lave en aftale om løbende frigivelse. Så bliver en deltagerbetaling frigivet 3 døgn efter registrering hos NemTilmeld i stedet for 3 døgn efter arrangementets afholdelse.

Kontakt os på 7040 4070 eller support@nemtilmeld.dk for at få tilsendt aftalen.

Vær ligeledes opmærksom på, at der vil være et gebyr, hvis du ønsker at udbetale til en bankonto i udlandet eller i en anden valuta end danske kroner. Gebyret er afhængigt af valutaen.

Du kan anmode om udbetaling flere forskellige steder i administrationen.

Udbetaling fra arrangementets statusside

  • Tryk på arrangementets titel eller status-ikonet ud for arrangementet i oversigten.
  • Herefter kan du klikke på knappen ”Udbetal fra arrangement”.
  • Du får nu vist en boks med forskellig information og tekstfelter, hvor du skal indtaste oplysninger.
    Overfr_deltagerbetalingerne_fra_NemTilmeld_til_din_egen_bankkonto_3_new1.png 
    1. Her kan du se, hvor mange penge, der er frigivet til udbetaling for alle arrangementer. Bemærk at dette tal er udtryk for den samlede saldo på kontoen – altså for alle arrangementer. Tallet er ikke knyttet til det enkelte arrangement.
    2. Her er en beregning over, hvad der kan udbetales for arrangementet. Du kan bl.a. se om der allerede er udbetalt penge samt om der er tilmeldinger, der afventer betaling (faktura/ean) eller frigivelse (betalingskort). Bemærk at der skal være et tilstrækkelig frigivet beløb for, at udbetalingen kan ske.
    3. Her kan du ændre i beløbet, hvis du ønsker det. Du kan også angive en tekst, som vil fremgå på overførslen. Vil du ændre i den, skal du klikke på det orange ikon.
    4. Her skal du vælge, hvilken konto, du vil udbetale til. Hvis du ikke har gemt nogen konti, vælger du "Anden konto" og udfylder oplysninger. Hvis har brug for at lave en international overførsel, skal du kontakte os, så vi kan aktivere tekstfelter til IBAN/SWIFT

      Bemærk at du kan gemme kontooplysningerne, hvis du udbetaler til samme konto/konti. Vælg "Gem" når du har udfyldt oplysningerne. Fremover vil du kunne vælge kontoen i listen, når du udbetaler. 
    5. Klik ”Udfør” for at anmode om udbetaling. Herefter overfører vi pengene til kontoen, og du modtager en kvittering på mail.

 Udbetaling fra kontoens udbetalingsside

  • Du kommer til udbetalingssiden ved at klikke Økonomi->Overførsler i toppen af administrationen.
  • Her kan du se en aktuel status på kontoens saldo samt en række nøgletal. Nederst på siden kan du se en oversigt over udbetalinger.
  • Tryk "Anmod om udbetaling".
  • Du skal nu vælge om du kun vil se afsluttede eller alle arrangementer. Alle arrangementer giver kun mening, hvis du har lavet aftale om løbende frigivelse.
  • Vælg herefter de arrangementer, som du gerne vil udbetale omsætning fra. Du kan vælge et, flere end alle. Du vælger alle ved at sætte flueben øverst i kolonnen. Du kan ændre teksten på overførslen ved at klikke på det orange ikon.
  • Vælg "Anden konto" og udfyld bankoplysninger. Vær obs på at du kan gemme oplysninger til fremtidige udbetalinger. Har du allerede gemt en eller flere konti, vil du kunne vælge mellem dem i listen.

    Tryk på ”Udfør”. Herefter overfører vi pengene til kontoen, og du modtager en kvittering på mail, når pengene er overført.

Bemærk: De enkelte arrangementer har ikke deres eget regnskab. Kontoen har én samlet saldo. Refunderinger, indbetalinger og udbetalinger fra et enkelt arrangement kan derfor medvirke, at den præcise omsætning for et andet arrangement ikke kan udbetales eller, at en refundering ikke kan blive gennemført, før der er tilstrækkelig dækning på saldoen igen.

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

Ofte stillede spørgsmål

Om du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.

Læs svarene

Support - Hverdage 9.00 - 16.00

Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

+45 70 40 40 70

support@nemtilmeld.dk

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

Medlemsorganisationer, der også bruger NemTilmeld